Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
0003530600   De què parlem quan parlem d’acompanyar l’alumnat?
2023-2024   Curs. Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior
  
   15/4/2024 - 27/5/2024 (18 hores) de 16:30h a 19:30h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei d'Ordenació de la Formació Professional Inicial
  
  
  
Inscripció   15/02/2024 - 15/04/2024
  
Descripció i   Metodologia:   NEl context i la incertesa actuals ens plantegen la necessitat de fixar-nos en com convivim a les aules
amb les adolescències i les joventuts actuals. L’encàrrec docent, l’acció tutorial i l’acompanyament
a l’estudiantat en els seus processos d’aprenentatge i d’incorporació al món laboral conviuen amb
neguits propis d’aquesta època. Cal prestar atenció a com ens relacionem amb l’estudiantat, on
posem els límits, com arribem a acords i pactes i com els acompanyem per a conviure amb límits, conflictes i pactes en el món educatiu, en el món laboral i, en definitiva, en tots els espais de les seves vides.
  
Objectius   Reflexionar sobre les adolescències i les joventuts actuals.
- Reflexionar sobre el concepte d'acompanyament socioeducatiu.
- Fomentar el pensament crític.
- Identificar dificultats per a l'acompanyament a l'alumnat.
- Descobrir eines i estratègies per a l'acompanyament a l'alumnat.
- Conèixer altres agents del territori i estratègies per al treball en xarxa.
  
Continguts   1Continguts:
- Les adolescències i les joventuts en el context actual.
- L'acompanyament socioeducatiu.
- La consciència de la pròpia mirada.
- L'escolta activa i l'escolta empàtica.
- El coneixement del territori i el treball en xarxa.
Metodologia:
- Es realitzaran sessions en format seminari en les quals es tractaran qüestions teòriques i
pràctiques, amb l’exploració de propostes presentades pel formador i, també, a partir
d’experiències i casos de les pròpies persones participants.
- Es duran a terme dinàmiques per a facilitar la reflexió i la comprensió d’alguns conceptes i per
a promoure la construcció col·lectiva de coneixement a partir de la reflexió, l’actitud crítica i el
treball en equip.
  
Observacions  
  
Avaluació   Acta d'avaluació signada
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de la durada de l’activitat.

Tasques de la formació presencial.
  
E-mail   fpformacio@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   15/04/2024   1630   1930 
 Sessió 2   dilluns   22/04/2024   1630   1930 
 Sessió 3   dilluns   29/04/2024   1630   1930 
 Sessió 4   dilluns   06/05/2024   1630   1930 
 Sessió 5   dilluns   13/05/2024   1630   1930 
 Sessió 6   dilluns   27/05/2024   1630   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent