0003530600 |
De què parlem quan parlem d’acompanyar l’alumnat? |
2023-2024 |
Curs. Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior |
|
|
|
15/4/2024 - 27/5/2024 (18 hores) de 16:30h a 19:30h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei d'Ordenació de la Formació Professional Inicial
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
15/02/2024 - 15/04/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
NEl context i la incertesa actuals ens plantegen la necessitat de fixar-nos en com convivim a les aules
amb les adolescències i les joventuts actuals. L’encàrrec docent, l’acció tutorial i l’acompanyament
a l’estudiantat en els seus processos d’aprenentatge i d’incorporació al món laboral conviuen amb
neguits propis d’aquesta època. Cal prestar atenció a com ens relacionem amb l’estudiantat, on
posem els límits, com arribem a acords i pactes i com els acompanyem per a conviure amb límits, conflictes i pactes en el món educatiu, en el món laboral i, en definitiva, en tots els espais de les seves vides.
|
| |
Objectius |
Reflexionar sobre les adolescències i les joventuts actuals.
- Reflexionar sobre el concepte d'acompanyament socioeducatiu.
- Fomentar el pensament crític.
- Identificar dificultats per a l'acompanyament a l'alumnat.
- Descobrir eines i estratègies per a l'acompanyament a l'alumnat.
- Conèixer altres agents del territori i estratègies per al treball en xarxa.
|
| |
Continguts |
1Continguts:
- Les adolescències i les joventuts en el context actual.
- L'acompanyament socioeducatiu.
- La consciència de la pròpia mirada.
- L'escolta activa i l'escolta empàtica.
- El coneixement del territori i el treball en xarxa.
Metodologia:
- Es realitzaran sessions en format seminari en les quals es tractaran qüestions teòriques i
pràctiques, amb l’exploració de propostes presentades pel formador i, també, a partir
d’experiències i casos de les pròpies persones participants.
- Es duran a terme dinàmiques per a facilitar la reflexió i la comprensió d’alguns conceptes i per
a promoure la construcció col·lectiva de coneixement a partir de la reflexió, l’actitud crítica i el
treball en equip.
|
| |
Observacions |
|
| |
Avaluació |
Acta d'avaluació signada
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de la durada de l’activitat.
Tasques de la formació presencial.
|
| |
E-mail |
fpformacio@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
15/04/2024 |
1630 |
1930 |
Sessió 2 |
dilluns |
22/04/2024 |
1630 |
1930 |
Sessió 3 |
dilluns |
29/04/2024 |
1630 |
1930 |
Sessió 4 |
dilluns |
06/05/2024 |
1630 |
1930 |
Sessió 5 |
dilluns |
13/05/2024 |
1630 |
1930 |
Sessió 6 |
dilluns |
27/05/2024 |
1630 |
1930 |
|
| |